Alanında dünyanın ikinci, Avrasya'nın en büyüğü unvanına sahip uluslararası IBAKTECH Fuarı, 24-27 Nisan tarihleri arasında unlu mamul endüstrisi, çikolata- dondurma- tatlı üreticileri ve HORECA sektörü profesyonellerini İstanbul Fuar Merkezi’nde 14. kez bir araya getirdi. Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop rakamsal verileri açıklayarak bu yıl IBAKTECH’in kendi rekorunu kırdığını ve 92.482 ziyaretçiye ulaştığını aynı zamanda uluslararası ziyaretçi sayısında da 2022 yılına göre yüzde 46 artış ile 10.566 kişiye ulaşıldığını açıkladı. Fuarda bununla birlikte daha önce açıklanan 4 milyar Euro ticaret hacmi hedefi de aşıldı.

Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop, IBAKTECH fuarının sektördeki önemine değinerek; "IBAKTECH fuarı bu yıl kendi rekorunu kırarak 92.482 ziyaretçiye ulaştı. Uluslararası ziyaretçi yüzde 46 artış ile 10.566 oldu. Daha önce açıkladığımız 4 milyar Euro hedefini aşmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. IBAKTECH, hem katılımcılarına yeni pazarlara ulaşmaları için fırsatlar sundu hem de uluslararası bir ticari platform olarak sektör profesyonellerinin yatırım kararlarındaki önemini bir kez daha ortaya koydu. Bu başarısıyla alanında dünyanın ikinci büyük fuarı olma konumunu koruyor. Katılımcılar ve ziyaretçiler, bu fuar sayesinde sektördeki gelişmeleri takip ederek, potansiyel yeni iş ortakları ile bağlantı kuruyor ve uluslararası pazarlara açılma fırsatı yakalıyorlar" ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE’DE UNESCO MİRASINA KAYDETTİRİLECEK ÇOK ÜRÜN VAR

İDDMİB Başkanı Çetin Tecdelioğlu, "Invitation Only Türkiye ile 'Made İn Türkiye' markasını ön plana çıkarıyoruz" İDDMİB Başkanı Çetin Tecdelioğlu, "Invitation Only Türkiye ile 'Made İn Türkiye' markasını ön plana çıkarıyoruz"

1714400101 G R K 3058

Fuarı ziyaret eden UIBC (Internatıonal Unıon of Bakers and Confectıoners) Uluslararası Fırıncılar ve Şekerlemeciler Birliği Başkanı Dominique Anract: Fransa’da fırıncılık sektöründe 30 bin kişi çalışıyor. Sektörde 4 büyük problem var: Fiyatlandırma problemi ve enerji krizi başı çekiyor. Fransa’da enerji krizi yaşadık, Arjantin de yaşıyor şuan. Hammadde, enerji, iş gücü ve büyük endüstri ile küçük üretici arasındaki rekabet. Küçük üretici daha özel ve yüksek fiyatlı ürünler sunuyor, büyük endüstriyel üreticiler ise daha uygun ve daha fazla ürün sunuyor. Dolayısıyla ikisi arasında fiyat farkı oluşuyor bu da rekabet sorununu doğuruyor. Dünya üzerinde büyük ekmek zincirlerinden ziyade bireysel zanaatkâr mirasını önemsiyoruz ve bu ardından, insan sağlığı sorununa da eğilmemizi sağlıyor. Uluslararası ziyaretlerimde dahi IBAKTECH’i duyuyordum ve çok da merak ediyordum. Bugün burada olmaktan fuarı bizzat ziyaret etmekten dolayı çok mutluyum. Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı ile de tanıştım. Türkiye’de ekmek çok önemli çok geleneksel bir ürün. Türkiye ile ekmeğin yapılışı ile ilgili olarak birbirimizden öğreneceğimiz çok şey var. Bizler Fransa’da bageti ve yapılışını UNESCO’ya miras olarak kaydettirdik. İnanıyorum ki Türkiye’de de bu mirasa kaydettirilecek pek çok ürün mevcut. Hedef çalışma tekniklerini modernleştirmek ancak tarifleri geleneksel tutmak” açıklamasında bulundu.

FEDIMA ÜYELERİ TOPLAM CİROSU 6.7 MİLYAR EURO

FEDIMA-Avrupa Fırıncılık, Şekerleme ve Pastacılık Sektörlerine Yönelik Malzeme Üreticileri ve Tedarikçileri Federasyonu Başkanı Thomas Lesaffre: “ Avrupa’da çok güçlü bir büyüme görüyoruz son 2 yılda özellikle covid sonrasında yüzde 30’luk bir artış var üyelerimizin gelirlerinde. İstihdam açısından da yüzde 9’luk artış söz konusu. Avrupa ve Türkiye’de Fedima’ya üye firmaların toplam cirosu 6.7 milyar Euro. Aynı zamanda yine üyelerimizin yapmış olduğu ihracata bakacak olursak; Avrupa’dan yapılan ihracatta (bunlar muhteviyat ya da malzeme ihracatı) 2022 - 2023 yılları arasında yüzde 20’lik bir artış yaşandı. Genel duruma baktığımızda pozitif gelişmeler var ama zorluklar da söz konusu. Kalifiye çalışan bulmakta zorlanıyoruz. Hammadde fiyatlarındaki artışlar da zorlayıcı etki yaratıyor. Haziran 2022’den bu yana fiyatlarda yüzde 8-14’lük bir artış söz konusu. Bu da yaşanan genel enflasyon artışından kaynaklanıyor. Tedarik zinciri ile ilgili yaşanan zorluklar da mevcut. Lojistik sektöründe dünyanın genelinde sıkıntı mevcut ve hammadde bulunması çok zor. 

IBAKTECH SEKTÖR PROFESYONELLERİ İÇİN İLHAM MERKEZİ

Thomas Lesaffre: “FEDIMA bünyesinde yer alan tüm GIDABİL üyeleri de dâhil olmak üzere hepsinin içinde Türkiye Almanya’dan sonra pazar payı olarak 2. sırada yer alıyor. Biz FEDIMA olarak her yıl genel kurulumuzu başka bir ülkede yapıyoruz. Bu yıl Eylül ayında Türkiye’de yapacağız.  Amacımız Türkiye’de pazarın daha çok içine girip yeni iş birlikleri oluşturmak. Bu kapsamda IBAKTECH çok başarılı bir fuar, çok farklı milliyetten insanları bir araya getiriyor. Pazardaki gelişmelerle ilgili ziyaretçiler IBAKTECH’te ilham alıyor. Türk üreticileri dünyanın başka yerlerinde de üretim yapmalı. Buradaki bir sade ekmeğe bile diğer ülkelerde talep artışı gözlemliyoruz. Ayrıca Türk üreticileri dünyanın farklı bölgelerindeki ürünleri de Türkiye’ye getirip tüketicilere sunabilirler. Buradaki ana unsur “keyif”, lezzetten keyif almak. Bunu dikkate alarak stratejiler yapılmasında fayda var” açıklamasında bulundu.

Messe Stuttgart Ares Fuarcılık tarafından düzenlenen fuar; 6 salonda, 30 bin m2’lik alanda organize edildi. Ticaret Bakanlığı, KOSGEB, GIDABİL, EKMADER ve Türkiye Fırıncılar Federasyonu gibi kuruluşların desteğiyle düzenlenen IBAKTECH; Türkiye’nin yanı sıra İtalya, Fransa, Almanya (Resmi ülke pavilyonu olarak), Slovenya, Bulgaristan, Azerbaycan, Çin, İran, Lübnan ve Ukrayna’dan 331 katılımcı firma ve 500'ün üzerinde markaya ev sahipliği yaptı. Bu sayede ziyaretçiler farklı ülkelerden gelen sektör profesyonelleri ile bir araya gelerek iş birlikleri ve ticari ilişkiler geliştirildi.

Fuar; ekmek – pasta makinaları, hamur makinaları, ekmek – pasta katkı maddeleri, çikolata ve üretim teknolojileri, dondurma ve üretim teknolojileri, ambalaj makinaları, dekor malzemeleri, fırın – pastane ekipmanları, pişiriciler, gıda ve içecek, gıda & içecek makine ve ekipmanları, konveyör sistemleri ve ekipmanları, makine ekipmanları otel, kafe – bar mutfak ekipmanları, soğutma grupları, dondurulmuş ürünler, mobilya dekorasyon, dernek, sektörel yayınlar gibi tüm sektörleri tek çatı altında bir araya getirdi.