HİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Aydın, "Hizmet ihracatı Türkiye'nin ekonomisinde stratejik bir güç"
HİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Aydın, "Hizmet ihracatı Türkiye'nin ekonomisinde stratejik bir güç"
İçeriği Görüntüle

30 Temmuz Çarşamba akşamı İstanbul Life Park Izoletta’da düzenlenen “Ormandayız” etkinliği, yaz aylarında artış gösteren orman yangınlarına karşı farkındalık yaratmayı amaçladı. Doğayla iç içe atmosferi ve coğrafi işaretli ürünleriyle dikkat çeken geceye, gastronomi ve turizm dünyasından önemli isimler katıldı.

GTD Başkanı Gürkan Boztepe, etkinliğin amacını şu sözlerle dile getirdi:
“Gastronomi Turizmi Derneği olarak her yıl özellikle temalı etkinlikler yapmaya özen gösteriyoruz. Bu yıl ülkemizde yaşanan orman yangınları hepimizi derinden üzdü. Bu nedenle ‘Ormandayız’ etkinliğini, farkındalık yaratmak amacıyla hayata geçirdik.”

İstanbul’un ormanlık bölgelerinden biri olan Life Park’ta gerçekleşen organizasyon, GTD üyeleri için bir geleneksel buluşma niteliği taşırken, çevre bilinci ve kültürel sürdürülebilirlik açısından güçlü mesajlar içerdi. Coğrafi işaretli ürünlerin öne çıkarıldığı gecede, orman yangınlarının bu ürünlere ve yerel üreticilere olan etkisi de gündeme taşındı.

Boztepe, bu organizasyonla hem üyelerin kendi aralarındaki iletişimi ve networkünü artırmak, hem de 2025 hedeflerini konuşmak olduğunu belirterek, "Biliyorsunuz, ülke olarak oldukça zor ve üzüntülü günlerden geçtik. Bu nedenle üyelerimizin bir araya gelip dayanışmasını da çok önemsiyoruz. Amacımız tam olarak bu.”

Etkinlikte yaklaşık 24 kuruma ödül takdim edileceğini belirten Boztepe, Türkiye’nin gastronomi turizmindeki potansiyeline de dikkat çekerek,
“Türk ürünleri dünyanın en iyi ürünleri, Türk mutfağı da dünyanın en iyi mutfaklarından biri. Ancak biz bunu dünyaya yeterince anlatamadığımızı düşünüyoruz. Gastronomi turizminden elde edilen gelir yıllık 24 milyar dolara yükselmiş durumda. Mal ihracatıyla birlikte bu rakam çok daha fazla olacak.”

2025 yılı için planlanan en önemli organizasyonlardan biri olan “Gastro Show” hakkında “6 Ekim tarihinde Swissôtel’de ‘Gastro Show’ fuarını düzenleyeceğiz. Burada da yine Fuar Dergisi ile birlikte olacağız. Ticaret Bakanlığı ile entegre şekilde, kol kola yürümeye devam ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Etkinlikte sürdürülebilir fiyat politikalarının önemine de dikkat çeken Boztepe, rakip ülkelere karşı rekabetçi olunması gerektiğini vurguladı:
“Turizmde en çok dikkat etmemiz gereken konu fiyatlar. Fiyatları abartmamalıyız. Çünkü Yunan adaları gibi pek çok güçlü rakibimiz var. Hatta Yunanistan, bizim yoğurdumuza kadar sahip çıkmaya çalışıyor. Bu nedenle ürünlerimizi mantıklı fiyatlarla sunmalı, rekabetçi olmalıyız. Ayrıca hijyen konusuna da son derece dikkat etmemiz gerekiyor.”

Doğa bilinci konusunda çarpıcı bir gözlemini de paylaşan Boztepe, etkinliğin düzenlendiği alanın çevresindeki çevre kirliliğine dikkat çekerek, “Etkinliğimizi gerçekleştirdiğimiz bu alan, Erdem İpekçi’nin mekanı ve gerçekten çok şık. Ancak mekâna gelmeden önce dışarıdaki ormanlık alanlarda maalesef çöpler vardı. Piknik yapan vatandaşlarımız çöplerini gelişi güzel bırakmış. Life Park içeride çok temiz ama çevrede bu konuda ciddi bir bilinç eksikliği var. Hep birlikte bu konuda daha duyarlı olmalıyız diye düşünüyorum.” ifadelerini kullandı.

Etkinlikte GTD üyeleri, kendi hazırladıkları ürünlerle oluşturdukları ortak catering alanında sinerji yaratırken, çeşitli sosyal sorumluluk stantlarıyla da farkındalık oluşturuldu.

Orman yangınlarının gastronomi turizmi üzerindeki etkileri, küresel ısınmanın sektöre yansımaları ve yerel üreticilerin korunmasına dair panellerin de yer aldığı geceye; İstanbul İl Tarım ve Orman Müdürü Suat Parıldar, sanatçı Tamer Levent, Prof. Dr. Oğuz Özyaral, eski Turizm ve Sağlık Bakanı Bülent Akarcalı, eski Tarım Bakan Yardımcısı Ayşe Ayşin Işıkgece ve Dr. Ender Saraç gibi isimler katıldı.

“Ormandayız” etkinliği, Türkiye Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği (TYGD) ile Fransa menşeli FIJET Türkiye’nin desteğiyle gerçekleştirildi.