Unlu mamuller, pastacılık, dondurma ve çikolata sektörünün bölgedeki en kapsamlı etkinliklerinden biri haline gelen BAKERY PLUS – 6. Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı, 16–19 Ekim 2025 tarihleri arasında Ankara ATO Congresium Kongre ve Sergi Merkezi’nde altıncı kez kapılarını açmaya hazırlanıyor. 2023 yılında 38 ülkeden binlerce profesyoneli ağırlayarak büyük bir başarıya imza atan fuar, bu yıl 50’den fazla ülkeden ziyaretçi ve 25 bini aşkın sektör profesyonelini bir araya getirmeyi hedefliyor.
BAKERY PLUS, sadece Türkiye’nin değil; Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi çevre coğrafyaların da ilgiyle takip ettiği önemli bir iş platformu olarak öne çıkıyor. Messe Stuttgart Ares Fuarcılık tarafından organize edilen etkinlik, sektörün büyüme potansiyelini destekleyen en güçlü ticaret platformlarından biri olarak ön plana çıkıyor ve sektörün öncü firmalarını yatırımcılar, işletmeciler ve karar vericilerle buluşturuyor.
2023 yılında Rusya, Almanya, Makedonya, Gambiya, Türkmenistan, Azerbaycan, Belçika, Endonezya, İran ve Sırbistan gibi 38 farklı ülkeden profesyonel ziyaretçiyi ağırlayan fuar, bu yıl çıtayı daha da yükselterek 50’nin üzerinde ülkeden sektör temsilcisini Ankara’da buluşturmayı amaçlıyor. BAKERY PLUS, yalnızca bir ürün sergileme alanı olmanın ötesine geçerek, bölgesel ve küresel iş birliklerinin kurulduğu stratejik bir ticaret platformuna dönüşmüş durumda.
FUARDA YÜZDE 100 DOLULUK ORANINA ULAŞILDI
Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop, “Dünya nüfusunun 2050 yılına kadar 10 milyara ulaşacağı öngörülüyor. Bu durum, gıdaya olan talebin önümüzdeki dönemde ciddi şekilde artacağını gösteriyor. Fuarımızın odaklandığı sektörler açısından bakıldığında, özellikle fırıncılık başta olmak üzere pastacılık, şekerleme ve benzeri alanlarda kullanılan malzemeler için hem arzın hem de ticaret hacminin büyüyeceği anlamına geliyor.
Pazardaki şirketlerin artan talepten en iyi şekilde faydalanabilmesi için doğru ve zamanında planlama yapması kaçınılmaz hale geliyor. Bu noktada fuarlar, arz ve talebi buluşturan en önemli ticaret platformları olarak önemini sadece korumakla kalmıyor, her geçen yıl daha da artırıyor. Katılımcılarımız ve ziyaretçilerimizin değerlendirmelerine baktığımızda, fuarımızın sektör içindeki rolünün önümüzdeki yıllarda daha da güçleneceği konusunda güçlü bir görüş birliği olduğunu gözlemliyoruz.
Bu da bize doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor ve motivasyonumuzu artırıyor. Fuardan tam 4 ay önce satışlarda yüzde 100 doluluk oranına ulaştık. 25 bini aşkın sektör profesyonelini başkentte buluşturmak için son hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. BAKERY PLUS, sadece Türkiye’de değil; Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi geniş bir coğrafyada sektörün yakından takip ettiği, iş bağlantılarının kurulduğu stratejik bir platform haline geldi” dedi.


