Ticaret Bakanı Ömer Bolat, tüketicilerin hak ve menfaatlerini korumak amacıyla otomotivden kuyumculuk sektörüne, aldatıcı ve yanıltıcı reklamlardan uzaktan satışa kadar birçok alanda yeni yasal düzenlemeleri hayata geçirdiklerini duyurdu. Bolat, bu kapsamda Bakanlıkta düzenlenen ve 81 ilden tüketici kuruluşları temsilcilerinin katıldığı 29. Tüketici Konseyi Toplantısı’na ilişkin açıklamalarda bulundu.

Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı TİM’de gerçekleştirildi
Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı TİM’de gerçekleştirildi
İçeriği Görüntüle

Toplantıda tüketiciyi koruma alanında atılan adımların değerlendirildiğini belirten Bolat, “Tüketicilerin hak ve menfaatlerini korumaya yönelik yasal düzenlemeleri hayata geçirdik. Uyuşmazlıklarda tüketicilerin çözüm mekanizmalarına kolaylıkla ulaşabilmelerini sağlamak, taraf oldukları her türlü sözleşme ve işlemi kapsayan alanlarda denetimleri artırmak ve piyasa dengesinin şekillenmesine katkı sunmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi.

Bolat, toplantıda konsey başkanı, üyeleri, özel sektör ile kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileriyle birlikte, tüketiciyi koruyacak yeni düzenlemeleri ele aldıklarını aktardı. Özellikle tüketiciyi yanıltıcı ve piyasayı olumsuz etkileyen eylemlere karşı alınacak tedbirleri güçlendirmeyi, tüketici koruma süreçlerinde yapay zekayı daha etkin kullanmayı değerlendirdiklerini ifade etti.

Son iki yılda hükümet olarak haksız ticaret, fahiş fiyat, stokçuluk ve karaborsacılıkla mücadeleye öncelik verdiklerini söyleyen Bolat, şunları kaydetti:
“Bu süreçte otomotiv, emlak, gıda, toptan ve perakende, marketler, kuyumculuk sektörlerinde; aldatıcı ve yanıltıcı reklamlar, doğrudan satış, abonelik sözleşmeleri ve uzaktan satış gibi alanlarda onlarca yeni yasal düzenleme çıkardık. Bununla birlikte milyonlarca firma ve on milyonlarca ürünü denetledik. Her ay kamuoyuna açıkladığımız gibi, yasalara uyulmayan uygulamalarda bugüne kadar milyarlarca lira idari para cezası kesilip tahsil edildi.”

Bolat, tüketici mağduriyetlerinin önüne geçmek için dijital uygulamalara da ağırlık verdiklerini vurguladı. ALO 175 Tüketici Danışma Hattı ve Haksız Fiyat Artışı (HFA) Bildirimi Mobil Uygulaması gibi platformlarla tüketici şikayetlerine anında müdahale mekanizmaları kurduklarını belirtti.

Son olarak Bakan Bolat, Bakanlığın iç ve dış ticareti geliştirerek tüketici ve üretici dostu uygulamalara kararlılıkla devam edeceğini ifade etti.