EKONOMİ

Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy'a Açık Çağrı: "24 Saat Süren İnternet Kesintisiyle Bir Yayın Kuruluşu Yönetilemez"

Abone Ol

Fuar Medya Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Güneş: "75 şirket hattımız Vodafone'da, 35 TB kurumsal depolama hizmeti kullanıyoruz. Buna rağmen 24 saattir internetsiziz. Reklama değil, altyapıya yatırım yapın."

Fuar Medya Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Güneş, VodafoneNet'te yaşanan ve 24 saati aşan internet kesintisinin ardından Vodafone Türkiye CEO'su Engin Aksoy'a açık çağrıda bulundu. Bir yayın kuruluşunun 24 saat boyunca internetsiz bırakılmasının kabul edilemez olduğunu belirten Güneş, yaşanan mağduriyetin yalnızca kurumlarını değil, kamuoyunun haber alma hakkını da etkilediğini söyledi.

Dün saat 14.00'te kesilen internet hizmetinin bugün de devam ettiğini belirten Güneş, bu süreçte haberlerin yayınlanamadığını, canlı yayınların iptal edildiğini ve reklam taahhütlerinin yerine getirilemediğini ifade etti.

İnternet kesintisi nedeniyle Sayın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) 33. Olağan Genel Kurulu ve "İhracatın Şampiyonları" Ödül Töreni'nin canlı yayınını gerçekleştiremediklerini belirten Güneş, bunun bir yayın kuruluşu açısından büyük bir kayıp olduğunu söyledi.

"2026 yılında bir yayın kuruluşu 24 saat internetsiz kalır mı?"

Fuar Medya Genel Yayın Yönetmeni İbrahim Güneş açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

"Sayın Engin Aksoy, 2026 yılında bir yayın kuruluşu 24 saat internetsiz bırakılır mı? Diyelim ki büyük bir arıza yaşandı. Böyle bir arızanın giderilmesi gerçekten 24 saat mi sürmeli? Daha da önemlisi, bu kadar kritik bir süreçte müşteriye neden net bir bilgi verilmiyor?"

"Biz sıradan bir internet kullanıcısı değiliz. Fuar Medya olarak her gün haber üreten, canlı yayın yapan ve kamuoyunu bilgilendiren bir medya kuruluşuyuz. Habercilik beklemez. Haber demek hız demektir. Bir haberin değeri zamanında yayımlandığında vardır."

"75 şirket hattımız Vodafone'da"

Vodafone ile uzun yıllardır kurumsal olarak çalıştıklarını belirten Güneş, şirketin en büyük kurumsal müşterilerinden biri olduklarını ifade ederek şunları söyledi:

"Yaklaşık 75 şirket hattımız Vodafone'a ait. Vodafone altyapısında yaklaşık 35 TB kurumsal depolama alanı kullanıyoruz. Yayınlarımızın sürekliliği için 200 GB kapasiteli radyo link hizmeti kullanıyoruz. Böylesine büyük bir kurumsal müşteri olmamıza rağmen 24 saattir internet hizmeti alamıyoruz."

"'E-posta gönderin' demek çözüm değildir"

Yaşanan süreçte verilen cevapların kendilerini daha da şaşırttığını ifade eden Güneş, şu değerlendirmede bulundu:

"24 saattir interneti olmayan bir yayın kuruluşuna 'E-posta gönderin' deniliyor. İnterneti olmayan bir kurum size e-postayı nasıl göndersin? Bu yaklaşım gerçekten izah edilebilir değil. Bir yayın kuruluşu internetsiz bırakılıyor, ardından internet üzerinden iletişim kurması isteniyor. Bu, çözüm üretmek değil, sorunu daha da büyütmektir."

"Reklama değil, altyapıya yatırım yapın"

Vodafone'un önceliğinin reklam kampanyaları değil, hizmet kalitesi olması gerektiğini belirten Güneş, açıklamasını şu sözlerle tamamladı:

"Televizyonlarda, dijital platformlarda ve açık hava reklamlarında milyonlarca liralık kampanyalar görüyoruz. Keşke bu bütçelerin daha büyük bir kısmı altyapının güçlendirilmesine ayrılsa. Çünkü müşteriyi reklamlardan çok, kesintisiz hizmet memnun eder. Güçlü marka; reklamla değil, güçlü altyapıyla olur."

Fuar Medya, internet altyapısının güçlendirilmesi ve benzer mağduriyetlerin tekrar yaşanmaması için gerekli adımların atılması çağrısında bulundu.