İstanbul Ticaret Odası (İTO) tarafından kurulan Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi (BTM), girişimcilik sahnesinde basamakları hızla tırmanıyor. Dünyanın en iyi 5 kuluçka merkezinden biri olan BTM'de girişimciler bir yandan kendi hikayelerini yazarken bir yandan da Türkiye'nin girişimcilik hikayesine katkıda bulunuyorlar. En iyi hikaye yazan BTM girişimleri ise yılda iki kez Sahne XL etkinliği ile yatırımcıların karşısına çıkarak projelerini tanıtma olanağı buluyor. Bu yılın ilk Sahne XL etkinliği BTM'nin Fulya'daki yerleşkesinde yapıldı. BTM kurulduğundan beri 17'nci kez düzenlenen etkinlik toplumda fark yaratmak isteyen girişimcilerin ve startup'ların iş dünyasıyla bütünleşmesini sağlıyor. İstanbul Ticaret Odası Başkanı Şekib Avdagiç etkinlik sonrasında Fuar Dergisi mikrofonlarımıza açıklamalarda bulundu.

BTM olarak periyodik olarak bu ekinliği düzenlediklerini belirten Avdagiç, ‘’Bu etkinlikte genç arkadaşlarımızın projelerini belirlenen bir konsept içinde sunmalarına imkan veriyoruz. Bu sayede onların projelerini sunuyorlar ve hem lokal yatırımcılarla buluşturuyoruz hem de uluslararası yatırımcıların Türkiye'deki temsilcileriyle bir araya geliyorlar. Dolayısıyla bu fikirle ilgili çok daha hızlı yatırım elde etme ve projelerini büyütme, uluslararası pazara daha hızlı açılma hayal ettikleri hedeflere bir an önce ulaşma konusunda da önlerini açıyoruz. O anlamda gerçekten çerçevesi iyi belirlenmiş kurgusu iyi yapılmış, sonuç odaklı bir faaliyet.’’ Şeklinde konuştu.

İTO Başkanı Şekib Avdagiç, dolar ve enflasyonu değerlendirdi İTO Başkanı Şekib Avdagiç, dolar ve enflasyonu değerlendirdi

Bugüne kadar yaptıkları faaliyetlerden çok önemli başarılar elde ettiklerini belirten İTO Başkanı, ‘’Girişimcilerin sayısını artırarak bu faaliyeti devam ettiriyoruz. Genel anlamda İstanbul Ticaret Odası olarak tüm üyelerimizin bu ekosisteme ilgi duymasını sağlamaya çalışıyoruz. Bu oluşturduğumuz platformla bu ekosistemi sadece sınırlı sayıda bu konudaki yatırım fonlarının değil, çok daha geniş bir kesimin bu konuda bilgi sahibi olmasını, buradan etkileşim içinde olmalarını ve bu çocuklara ve gençlere dokunmaları sağlamaya çalışıyoruz. Aslında bir hedefimiz de burada konvansiyonel olarak bu potansiyel proje sahipleriyle yatırımcıları buluşturmak. Yalnızca proje sahibi çocuklar ve girişimciler açısından değil, onlarla muhatap olacak çocuk potansiyel girişimciler bu konuya yatırım yapabilecek veya istifade edebilecekler. İş dünyası temsilcileriyle de onları bir araya getirmeye çalışıyoruz. O anlamda da iki ayakta bir faaliyet yürütmenin gayreti içindeyiz’’ ifadelerini kullandı

Editör: Sude Yılmaz