Securitas Technology Türkiye’nin perakendeye özel geliştirdiği yapay zekâ destekli video analiz çözümü, mağaza içi dinamikleri anlamlandırarak işletmelere daha akıllı ve stratejik kararlar alma imkânı sağlıyor. Bu sayede çalışan verimliliği artarken müşteri memnuniyeti de yükseliyor, tüm süreçler daha etkin yönetilebiliyor.
Yapay zekânın hızla yükselişi, perakende dünyasında her geçen gün daha fazla hissediliyor. Tüketici deneyiminden stok ve envanter yönetimine, operasyonlardan fiyatlandırma stratejilerine kadar birçok alanda dönüşüm sağlayan bu teknoloji, sektörün geleceğini yeniden şekillendiriyor. Derin öğrenme ve makine öğrenmesi tabanlı sistemler, tüketici davranışlarını analiz ederek kişiselleştirilmiş hizmetler sunmayı mümkün kılarken; talep tahmini, dinamik fiyatlama ve envanter optimizasyonu gibi kritik alanlarda da daha isabetli kararlar alınmasına yardımcı oluyor.
Securitas Technology Türkiye, geliştirdiği yapay zekâ destekli video analiz sistemi ile mağaza içi operasyonları yalnızca izlemekle kalmıyor, anlamlandırıyor. Müşteri davranışları, etkileşim süreleri, demografik bilgiler ve memnuniyet düzeyleri analiz edilerek işletmelere veriye dayalı karar alma gücü kazandırılıyor.
Securitas Technology Türkiye Genel Müdürü Pelin Yelkencioğlu, konuyla ilgili şunları söyledi: “Yapay zekânın bugün perakende sektörü için sunduğu potansiyel, güvenliğin ötesine geçerek perakendecilerin sahadaki gözleri, kulakları ve stratejik aklı haline geliyor. Biz de geliştirdiğimiz çözümlerle müşterilerimizin yalnızca bugünü değil, geleceği de öngörebilmelerine destek oluyoruz.”
Güvenli, hızlı ve entegre çözüm
Securitas Technology’nin video analiz çözümü, mevcut kamera altyapısı üzerinden ek bir donanım gerektirmeden çalışıyor. On-premise yapısı sayesinde tüm veriler kurum içinde kalıyor, bu da yüksek güvenlik ve gizlilik sağlıyor. Kurulum ise yalnızca 3–5 iş günü içerisinde tamamlanabiliyor.
Yeni nesil analiz sistemi; müşteri etkileşimlerini, personel yönelme sürelerini takip ediyor; yaş ve cinsiyet tahminiyle demografik analiz yapabiliyor; duygu analiziyle müşteri memnuniyetini ölçebiliyor. Ayrıca terk edilen nesneleri tespit edebiliyor, alan yoğunluğu ve hareket takibi gerçekleştiriyor, mağaza sıcaklık haritalarıyla müşteri davranışlarını görselleştirebiliyor. Tüm bu veriler kullanıcı dostu gerçek zamanlı panellerde mağaza yöneticilerine sunuluyor. Sistem aynı anda birden fazla lokasyonda çalışabiliyor ve merkezi yönetimle karşılaştırmalı analiz yapılmasına imkân tanıyor.
Somut fayda, ölçülebilir sonuç
Yapay zekâ destekli bu çözüm; satış dönüşüm oranlarında artış, müşteri memnuniyetinde iyileşme, personel verimliliğinde yükselme ve alan kullanımında optimizasyon gibi pek çok alanda somut sonuçlar sunuyor. İlk 3 ay içinde gözle görülür geri dönüşler sağlayan sistem, mağaza yerleşiminden hizmet stratejisine kadar tüm süreçleri veriye dayalı olarak yeniden kurgulama imkânı tanıyor.
Securitas Technology hakkında
Securitas Global, 345 bin çalışanı ile 47 ülkede faaliyet gösteren, güvenlik teknolojilerinde dünya lideri bir markadır. 1934 yılında kurulan şirketin merkezi İsveç’tedir. Securitas Technology, grubun tüm dünyada güvenlik teknolojileri sunan şirketidir.
Securitas Technology Türkiye (eski adıyla Sensormatic), 1994’ten bu yana 12 farklı sektöre özel marka bağımsız çözümler sunarak sektörün öncüsü olmuştur. 300’e yakın uzman çalışanı ve 16 şehirdeki teknik ekibiyle; perakende, bankacılık-finans, ticari-endüstriyel tesisler, havacılık, kamu, enerji, eğitim, turizm-otelcilik, sağlık, spor, ulaştırma-lojistik ve veri merkezleri için güvenlik ve iş zekâsı çözümleri sağlamaktadır.
Güvenlik teknolojileri kategorisinde video izleme, geçiş kontrol, yangın algılama, seslendirme-anons, hırsız ihbar ve elektronik ürün takip çözümleri; iş zekâsı kategorisinde ise personel devam takip sistemleri, RFID envanter yönetimi, gerçek zamanlı lokasyon belirleme, trafik analizi, elektronik fiyat etiketi ve kayıp önleme çözümleri sunmaktadır.