FUAR HABERLERİ

TTI İzmir sektör toplantısı turizm paydaşlarını bir araya getirdi

Abone Ol

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde, İZFAŞ ve TÜRSAB iş birliğiyle düzenlenen TTI İzmir 2025 – Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi sektör toplantısı, turizm sektörünün önde gelen temsilcilerini buluşturdu.

kez 3–5 Aralık 2025 tarihlerinde Fuar İzmir’de gerçekleştirilecek olan TTI İzmir öncesinde, Tarihi Havagazı Fabrikası’nda düzenlenen toplantıda fuarın güncel durumu, bu yılki yenilikler ve sektörün beklentileri ele alındı.

“İzmir’in Turizm Markası Güçleniyor”

Toplantıda konuşan İzmir Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Dr. Zafer Levent Yıldır, İzmir’in binlerce yıllık kültürel mirasıyla Türkiye turizminin en önemli merkezlerinden biri olduğunu vurguladı. Yıldır, kentin turizm potansiyelini sürdürülebilir bir anlayışla büyütmeyi hedeflediklerini belirterek:

“İzmir’i yalnızca bir turizm destinasyonu değil, aynı zamanda üreten, paylaşan ve gelişen bir yaşam kültürünün temsilcisi olarak görüyoruz. Bu potansiyeli ulusal ve uluslararası düzeyde güçlendirmek için markalaşma, ortak akıl ve kamu–özel sektör iş birliği şart. TTI İzmir bu açıdan büyük önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.

Yıldır, İzmir’in geleceğine inanan herkesin ortak katkısıyla turizmin çok daha güçlü bir zemine taşınacağını belirterek, “Bu kent hepimizin. TTI İzmir’de turizmin geleceğini birlikte şekillendireceğiz” dedi.

19. Yılda Yeni Temalar ve Uluslararası İş Birlikleri

İZFAŞ Genel Müdürü Tuğçe Cumalıoğlu, TTI İzmir’in bu yıl sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve uluslararası iş birliği odaklarında yeniliklerle güçlendirildiğini söyleyerek:

“TTI İzmir, 19 yıldır turizm sektörünün kalbinin attığı merkez. Bu yıl uluslararası ortaklıklarımızı büyüterek sürdürülebilir turizm vizyonumuzu genişletiyoruz.” dedi.

Cumalıoğlu, bu yılın Sürdürülebilirlik Ortağının, 80 ülkede faaliyet gösteren uluslararası kuruluş Green Destinations olduğunu belirtti. GSTC akreditasyonuna sahip kuruluşun, Dubai Expo City ve Qatar Travel Market gibi büyük organizasyonların sürdürülebilirlik partneri olduğunu hatırlatarak, TTI İzmir’e katılımının İzmir’in sürdürülebilir turizm politikalarına önemli katkı sağlayacağını ifade etti.

Bu yıl TTI İzmir’in Vizyon Ortağının küresel rezervasyon teknolojileri şirketi BookingAgora olduğunu açıklayan Cumalıoğlu, iş birliği kapsamında 40 uluslararası havayolu, 36 otel markası, ülke turizm ofisleri, acenteler, araç kiralama ve teknoloji firmalarının fuarda yer alacağını söyledi. Bu geniş ağın İzmir’in uluslararası görünürlüğünü artıracağı vurgulandı.

Destination Black Sea Konferansı İzmir’de

TTI İzmir kapsamında bu yıl ayrıca Destination Black Sea Konferansı düzenlenecek. Karadeniz Bölgesi’ndeki 18 ilin temsilcilerinin katılacağı konferansın, bölgesel turizm iş birliklerine yeni bir ivme kazandırması bekleniyor.

TÜRSAB İzmir BTK Başkanı İsmail Hakkı Karadeveci, İzmir’in tarih, kültür, doğa ve gastronomi zenginliğiyle güçlü bir marka olduğunu belirterek:

“Pandemi ve ekonomik dalgalanmalar bize turizmin ancak dayanışma, yenilik ve iş birliğiyle ayakta kalabileceğini gösterdi. İzmir turizmini 12 aya yaymak ve nitelikli turizmi geliştirmek için tüm paydaşlarla birlikte çalışıyoruz.” dedi.

Karadeveci, TTI İzmir’in yeni iş birliklerine kapı açacağını ve İzmir turizmine yeni bir ivme kazandıracağını ifade etti.

İZFAŞ Fuarlar Müdürü Yeşim Yiğit de bu yılki planlamalar ve fuar kapsamında sunulacak yeni imkânlarla ilgili bilgilendirmede bulundu.

Uluslararası Katılım Büyüyor

TTI İzmir 2025, uluslararası turizm profesyonellerini bu yıl da İzmir’de buluşturacak. Önceden hazırlanan online platform üzerinden katılımcı–ziyaretçi eşleşme sistemiyle işletmeden işletmeye (B2B) görüşmeler organize edilecek.

Türk Hava Yolları iş birliğiyle yürütülen Hosted Buyer Programı kapsamında aralarında Almanya, İngiltere, Hollanda, İtalya, İspanya, Portekiz, Rusya, Çin, Hindistan, Katar, BAE ve Güney Amerika ülkelerinin de bulunduğu geniş bir alım heyeti İzmir’de bir araya gelecek.

Fuarda ayrıca TTI Stage alanında sürdürülebilir turizm, çevresel sorumluluk, dijital dönüşüm, destinasyon yönetimi ve deneyim odaklı turizm gibi başlıklarda oturumlar düzenlenecek.