ŞİRKET HABERLERİ

TAB Gıda Vites Yükseltti: Satışlar %47 Arttı, Açılış Hedefi 300 Restorana Çıktı!

TAB Gıda, satışlarını %47 artırarak 15,8 milyar TL’ye ulaştı. Restoran açılış hedefi 250–300’e çıktı, dijital satış payı %48 oldu.

Abone Ol

TAB Gıda, 2025’in İkinci Çeyreğinde Güçlü Büyümesini Sürdürdü, Restoran Açılış Hedefini Yukarı Revize Etti. Sistem genelindeki satışlarını %47 artırarak 15,8 milyar TL’ye ulaştıran Türkiye’nin lider hızlı servis restoran zinciri TAB Gıda, 2025 yılı restoran açılış hedefini 180’den 250–300 aralığına çıkardı. Dijital satışların toplam cirodaki payı ise %48’e yükseldi.

Yılın ikinci çeyreğinde şirket, kendi işlettiği ve franchise restoranlar dâhil olmak üzere sistem genelinde %47’lik büyüme kaydetti. Ciro %9,3 artış gösterirken, FAVÖK %4,1’lik yükselişle 2,5 milyar TL’ye ulaştı. %23’lük FAVÖK marjı, şirketin kârlı büyüme ve operasyonel disiplin anlayışını bir kez daha ortaya koydu. Net kâr ise %9,3 artarak 1,1 milyar TL seviyesine ulaştı.

Co-CEO Özgür Çetinkaya, ikinci çeyrek sonuçlarını şöyle değerlendirdi:
“2025’in ikinci çeyreğinde ölçek avantajımız, operasyonel gücümüz ve yenilikçi ürün stratejilerimiz sayesinde büyüme ivmemizi koruduk. Bu dönemde 58 yeni restoran açarak yılın ilk yarısında toplam 89 açılışa ulaştık. Böylece restoran sayımız 1.906’ya çıktı. Franchise restoranların portföyümüzdeki payı %46 ile şirket tarihimizin en yüksek seviyesine ulaştı. Pazarın sunduğu fırsatlar doğrultusunda restoran açılış hedefimizi 250–300 aralığına revize ettik. Güçlü bilanço yapımız ve neredeyse sıfır seviyesindeki finansal borcumuz, stratejilerimizi güvenle hayata geçirmemizi sağlıyor.”

Co-CEO Sinan Ünal ise şu açıklamalarda bulundu:
“İkinci çeyrekte toplam işlem sayımız %15 artışla 66 milyona çıktı. Ekonomik menülerimizin gördüğü yoğun ilgiye ek olarak, premium ürünlerimiz ve yeni lansmanlarımız ortalama sipariş tutarını yükseltti. Popeyes’te soslu kanatlar, Usta Dönerci’de kâse menüler ve tüm markalarımızda sunduğumuz soğuk içecek serileri kısa sürede büyük beğeni topladı. Dijital satışlarımız, çeyrek toplam satışlarımızın %48’ini oluşturdu. Türkiye genelinde kurulumunu tamamladığımız 2.000’den fazla self-servis sipariş ekranı, hem müşteri deneyimini iyileştiriyor hem de sipariş başına harcamayı artırıyor. Tıkla Gelsin, QR kod ve self-servis ekran kanallarındaki hızlı büyüme kârlılığımıza önemli katkı sağlamayı sürdürüyor.”

Co-CEO Gökhan Asok ise şunları dile getirdi:
“2025’in ikinci çeyreğinde elde ettiğimiz başarıların temelinde, en başta çalışanlarımız olmak üzere tüm paydaşlarımızın emeği ve desteği var. Yılın kalanında stratejik hedeflerimiz doğrultusunda dijitalleşme yatırımlarımızı ve müşteri odaklı yeniliklerimizi artıracağız. Operasyonel verimlilik ve kârlılığı güçlendiren uygulamalara öncelik vererek, yeni açılışlarımız ve mevcut müşteri tabanında ziyaret sıklığını artırma çalışmalarımızla büyümemizi pekiştireceğiz. Bu başarıda katkısı olan franchise iş ortaklarımıza, çalışanlarımıza ve yatırımcılarımıza teşekkür ederiz. Aynı kararlılıkla çalışmaya devam ederek TAB Gıda’yı daha da güçlü bir geleceğe taşıyacağız.”