ŞİRKET HABERLERİ

Steer-by-Wire, Otonom Sürüşün Önünü Açıyor

Daha fazla çeviklik, stabilite ve bağlanabilirlik sunan Steer-by-Wire teknolojisi, geleceğin direksiyon sistemlerinin temelini oluşturuyor.

Abone Ol

ZF, bu yenilikçi sistemi 2026 yılından itibaren Mercedes-Benz’e tedarik edecek. Ayrıca ZF EasyTurn çözümü, otobüs ve kamyonlarda manevra kabiliyetinde devrim yaratıyor. Steer-by-Wire, direksiyon ile tekerlekler arasındaki mekanik bağlantıyı ortadan kaldırarak tamamen yazılım tanımlı bir bağ kuruyor. Bu teknoloji, araç manevralarında neredeyse sınırsız tasarım özgürlüğü sunarken; hassas kontrol, daha yüksek stabilite, güvenlik ve optimum tepki süresi sağlıyor.

Elektronik bağlantı sayesinde Seviye 4 ve üzeri otonom sürüş sistemlerinin entegrasyonu da kolaylaşıyor. ZF, bugüne kadar birçok seri üretim anlaşmasına imza atarak bu alanda öncü konumunu güçlendirdi. Yeni teknolojisini Avrupa pazarına ilk kez Mercedes-Benz ile sunacak olan ZF, onlarca yıllık deneyimini inovasyonla birleştiriyor.

Steer-by-Wire: Hassasiyet ve Güvenliğin Yeni Adresi

Yazılım tanımlı araçlarda Steer-by-Wire, sürücülere daha hassas manevra, yüksek güvenlik ve konfor sağlıyor. Teknoloji, özellikle elektrifikasyon ve sürücü destek sistemlerinin öne çıktığı modern araçlarda vazgeçilmez hale geliyor. Çin’de piyasaya sürülen NIO markasının elektrikli amiral gemisi ET9 modeli, ZF’nin bu alandaki öncülüğünün en güncel örneklerinden biri.

ZF Şasi Çözümleri Ar-Ge Başkanı Philippe Gasnier konuyla ilgili olarak şu ifadeleri kullandı:
“Direksiyon sistemlerindeki uzmanlığımızla, dünyanın dört bir yanındaki üreticilerin araçlarının dinamik potansiyelini açığa çıkarmasını sağlıyoruz. Bu da bizi geleceğin direksiyon teknolojilerinde ideal ortak haline getiriyor.”

Mekanikten Yazılıma: Yeni Nesil Direksiyon Deneyimi

Steer-by-Wire, direksiyon simidi ile dişli arasındaki fiziksel bağlantıyı kaldırıyor. Yönlendirme, mekatronik aktüatörler ve tork geri besleme üniteleri aracılığıyla sağlanıyor. Bu sayede doğal direksiyon hissi elektronik olarak yeniden oluşturuluyor. Yedekli yapısıyla güvenliği artıran sistem, farklı hız ve yol koşullarına göre direksiyon oranını dinamik olarak ayarlayabiliyor. Park sırasında daha yüksek kıvraklık, yüksek hızlarda ise daha fazla stabilite ve konfor elde ediliyor.

Sürücüler için üst düzey bir sürüş deneyimi sunan bu sistem, üreticilere de montaj kolaylığı, ölçeklenebilirlik ve maliyet avantajı sağlıyor. Ayrıca yeni kokpit tasarımlarına, katlanabilir direksiyon simidi gibi yeniliklere imkan tanıyor.

Twin Worm: Kompakt ve Hassas Direksiyon Geri Bildirimi

ZF’nin geliştirdiği patentli “Twin Worm” konsepti, sınıfının en iyi tork-boyut oranını sunarak sürücüye hassas direksiyon geri bildirimi sağlıyor. İki bağımsız yazılım kontrollü aktarım sistemi ile çalışan bu teknoloji, hem güvenliği hem de kontrol hassasiyetini artırıyor.

ZF Steer-by-Wire Ürün Grubu Başkanı Stéphane Cassar, sistemin başarısını şu sözlerle açıkladı:
“Bu mekatronik sistem ve özel yazılım sayesinde, dişli mekanizmasındaki boşluğu en yüksek hassasiyetle ortadan kaldırabiliyoruz.”

EasyTurn ile Manevralarda Sınırları Aşmak

ZF’nin Steer-by-Wire teknolojisi ile desteklenen EasyTurn ön aks sistemi, tekerleklerin dönüş açısını 40 dereceden 80 dereceye çıkararak manevra kabiliyetinde büyük bir sıçrama sağlıyor. Orta boy bir otomobilin dönüş çapı 10 metreden 7 metrenin altına inerken, park ve dar alan manevraları da son derece kolaylaşıyor.

ZF EasyTurn Proje Müdürü Peter Kontermann, bu yeniliği şu sözlerle değerlendirdi:
“Mekanik bağlantılar varken direksiyon açısının fiziksel sınırları vardı. Steer-by-Wire ile bu sınırlar ortadan kalktı. Artık en dar alanlarda bile en küçük direksiyon hareketi manevra için yeterli.”

EasyTurn, şehir içi kompakt otomobillerden ağır ticari araçlara kadar geniş bir yelpazede kullanım imkanı sunuyor. Aktif arka aks direksiyonu ile entegre edildiğinde ise büyük sedanlar ve crossover modeller için bile olağanüstü çeviklik sağlıyor.