DÜNYA

Renault Group, "Renaulution" stratejik planı kapsamında liderlik hedefliyor

Abone Ol

Renault Group, "Renaulution" stratejik planı çerçevesinde, otomotiv sektöründe Avrupa ve dünya çapında döngüsel ekonomi konusunda liderlik hedefliyor. Bu amaçla, 2022 yılında Renault Group tarafından kurulan The Future Is NEUTRAL iştiraki ile iş birliği yapılacak ve döngüsel ekonomi çözümleri ekosisteminin ayrıntıları, 25-27 Mart 2024 tarihleri ​​arasında Paris'te düzenlenecek ChangeNow Zirvesi'nde kamuoyuyla paylaşılacak.

Renault Group, "Renaulution" stratejik planı kapsamında otomotiv sektöründe döngüsel ekonomide liderliği hedefliyor. Grup, ürünlerden becerilerin dönüştürülmesine kadar uzanan bir dizi somut eylemin uygulanmasına hız veriyor.

Avrupa'da bu alanda halihazırda öncü konumda olan Renault Group, Fransa’daki Flins fabrikasından Türkiye’de Bursa fabrikasına ve İspanya’da Sevilla fabrikasına kadar endüstriyel ve iş birliğine dayalı bir döngüsel ekonomi çözümleri ekosistemini hayata geçiriyor. 

Renault Group tarafından kurulan The Future Is NEUTRAL, otomotiv döngüsel ekonomi değer zincirinin tamamında faaliyet gösteren ilk şirket olarak dikkat çekiyor. Şirketin misyonu, Grubun mevcut uzmanlığını bir araya getirerek ve tamamlayıcı becerilere sahip ortaklara açarak otomotiv endüstrisinde kaynak tarafsızlığını desteklemektir. 

The Future Is NEUTRAL’ün parça yenileme faaliyetleri, Avrupa'da bir ilki gerçekleştirerek, elektrikli araçlara (elektrik motoru, güç elektroniği ve batarya) özel yeni bir ürün yelpazesini piyasaya sürüyor.

Renault Group ve iştiraki The Future Is NEUTRAL 25-27 Mart 2024 tarihleri arasında Paris'teki Grand Palais Ephemere'de düzenlenecek ChangeNow Zirvesi'nde şirketin döngüsel ekonomi hedef ve ilerlemelerini paylaşacak. Otomotiv sektöründen uzmanlar The Future Is NEUTRAL standında döngüsel ekonominin sunduğu aracın ömrünün her aşamasında geri dönüşüm, yenileme, sektöre destek vb. gibi olanakları tanıtacak.

“The Future Is NEUTRAL” elektrikli parçaların yeniden üretiminde Avrupa’da bir ilki gerçekleştiriyor

Zirve öncesinde döngüsel ekonomi faaliyetlerine dair gelişmeleri paylaşan Renault Group, 2022 yılında kurulan iştiraki The Future Is NEUTRAL’ün elektrikli güç aktarma organlarına uyarlanmış üç parçadan oluşan yeni bir yeniden üretim faaliyetini başlattığını duyurdu. Otomotiv sektöründe Avrupa'da ilk defa gerçekleşen bir uygulama ile elektrikli araçları olan müşteriler artık yeni orijinal parçalar veya daha erişilebilir (yüzde 30'a kadar daha ucuz) olan bir dizi kaliteli yenilenmiş ürün arasında seçim yapabilecek ve böylece kaynaklar üzerindeki etkinin ve CO² emisyonlarının azaltılmasına yardımcı olabilecekler. 

Renault Group, yüzde 100 elektrikli ürün gamının herkes için ulaşılabilir hale gelmesi ve yaygınlaşmasını desteklemek için yenilenmiş elektrik motoru, güç elektroniği ve çekme bataryası ürünleri için bir satış sonrası teklifi sunacak. The Future Is NEUTRAL, 2024'ten itibaren Fransa’daki Flins fabrikasında elektrikli araçlara özel 3,000'den fazla yenilenmiş parça üretme kapasitesine sahip olacak.

Renault Group, Flins'ten Bursa ve Sevilla'ya kadar endüstriyel ve iş birliğine dayalı bir döngüsel ekonomi çözümleri ekosistemini uygulamaya alıyor. Bu ekosistem, parçalar ve ürünlerden becerilerin dönüşümüne kadar uzanan dört öncelikli başlık etrafında yapılandırıldı. Buna göre araçların ömrünün uzatmayı hedefleyen Yenileme (Re-trofit), yeşil enerjinin üretilmesi, depolanması ve yönetimini sağlayacak Yeniden enerji (Re-energy), parçaların ve malzemelerin geri dönüştürülmesi ve yeniden kullanılması için Geri dönüşüm (Re-cycle) ve değişimi desteklemek ve döngüsel ekonomi ile sürdürülebilir hareketlilik sektörünü yapılandırmak için Yeniden başlatma (Re-start) olarak belirlenen 4 ana eksende döngüsel ekonomi çözümleri ekosistemini hayata geçirecek.

Araçların ve parçaların ömrünü uzatmak, onarmak, yenilemek ve geri dönüştürmek gibi hedeflere sahip olan bu çalışmalarla şirket, döngüsel ekonomi çalışmalarına hız kazandıracak. Bu faaliyetler, Renault Group’unun, 2030 yılına kadar döngüsel ekonomiden elde edilen malzemelerin yüzde 33'ünü yeni araçlara dahil etme ve 2040 yılına kadar Avrupa'da ve 2050 yılına kadar dünya çapındaki tüm faaliyetlerinde "net sıfır karbon" ayak izi elde etme hedeflerine ulaşmasına önemli bir katkı sağlayacak.