ŞİRKET HABERLERİ

Kalekim, 2025’in ilk yarısını güçlü kârla kapattı

Türkiye yapı kimyasalları sektörünün öncü markası Kalekim, 2025 yılının ikinci çeyreğini güçlü yatırım hamleleri ve beklentilerle uyumlu performansıyla geride bıraktı.

Abone Ol

Irak’taki tesisinde deneme üretimlerini başlatan, Mersin ve Diyarbakır’daki yatırımlarıyla üretim kapasitesini artıran şirket, yılın ilk yarısını 500 milyon TL’yi aşan net dönem karıyla tamamladı.

Yılın ilk altı ayında toplam net satış gelirleri 4,3 milyar TL’ye ulaşan Kalekim’in, aynı dönemde yurt içi satışları 2,92 milyar TL, yurt dışı satışları ise 1,34 milyar TL olarak kaydedildi.

“Güçlü finansal yapımızla büyümeye devam ediyoruz”

Kale Holding CFO’su Haluk Alperat, Kalekim’in 2025’in ilk yarısındaki performansını değerlendirerek, şunları söyledi:
“Türkiye’nin yapı kimyasallarındaki köklü markası olarak yolumuza güçlü bir finansal yapı ile devam ediyoruz. Yurt içi ve yurt dışı yatırımlarımızın katkısıyla yılın ilk yarısını hedeflerimiz doğrultusunda tamamladık. Net dönem karımız bu dönemde 500 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Yurt içi satışlarımız 2,92 milyar TL, yurt dışı satışlarımız ise 1,34 milyar TL oldu ve toplam net satış gelirlerimiz 4,3 milyar TL’ye ulaştı. Bu istikrarlı performansımızı yılın geri kalanında da sürdürmeyi hedefliyoruz.”

“Yatırımcılarımıza 200 milyon TL temettü dağıttık”

Haluk Alperat, şirketin yatırımcılarına sağladığı değere de dikkat çekerek, “Nisan 2025’te gerçekleştirilen 2024 yılı Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda hissedarlarımızın onayıyla, 2024 yılı karından 200 milyon TL temettü dağıttık. Halka arz sürecinde açıkladığımız temettü politikamız doğrultusunda dört yıl üst üste temettü ödemeye devam ediyoruz ve BIST Temettü Endeksi’nde yer alıyoruz. Bu adım, Kalekim’in sürdürülebilir kârlılığına olan güvenimizin bir göstergesidir. Önümüzdeki dönemde de yatırımcılarımızla birlikte büyüme yolculuğumuzu kararlılıkla sürdüreceğiz” dedi.

“Irak yatırımımızda deneme üretimine başladık”

Kalekim Genel Müdürü Soner Çetinkaya ise yeni yatırımlar sayesinde yılın ikinci yarısına güvenle baktıklarını vurgulayarak şunları söyledi:

“2025 yılının ikinci çeyreğinde, uzun süredir üzerinde titizlikle çalıştığımız Irak tesisimizi üretime hazır hâle getirmenin gururunu yaşıyoruz. Bu yatırım, sadece şirketimiz için değil, sektörümüz açısından da stratejik bir adım niteliği taşıyor.

Yaklaşık 10 milyon dolarlık yatırımla Irak’ın Duhok kentinde kurduğumuz yapı kimyasalları tesisimiz şu anda üretime hazır durumda. Burada deneme üretimlerine başladık. Yerel otoritelerden alınacak onayların ardından, seri üretim ve satış faaliyetlerine resmen başlayacağız. 27 bin metrekarelik bir alanda kurulu olan bu tesis, yıllık 100 bin ton kuru harç ve 5 bin ton boya/sıvı yapı kimyasalları üretim kapasitesine sahip. Bu yatırımla hem Irak hem de bölgesel pazarlardaki rekabet gücümüzü daha da artırmayı hedefliyoruz.

“Fas yatırımıyla Kuzey Afrika’da büyümeyi hedefliyoruz”

Yurt dışı büyüme stratejimiz doğrultusunda Kuzey Afrika pazarına yönelik olarak Fas’ta da önemli bir adım attık. Bağlı ortaklığımız Kalekim Lyksor Kimya, bölgedeki varlığını güçlendirmek amacıyla Fas’ın Kazablanka kentinde yeni bir yatırım sürecini başlattı. Toplamda 1 milyon Euro’ya ulaşacak bu yatırımla yalnızca pazar payımızı artırmayı değil, aynı zamanda yeni iş ortaklıklarının da önünü açmayı amaçlıyoruz.

“Mersin ve Diyarbakır’da üretimi devreye aldık”

Küresel marka olma yolculuğumuzda, yurt dışı yatırımlarımızla global ölçekte etkinliğimizi artırırken, bölgesel yatırımlarımızla da üretim kapasitemizi genişletiyoruz. Bu kapsamda, Kalekim Lyksor Kimya’nın operasyonel verimliliğini artırmak amacıyla Diyarbakır’daki üretim faaliyetlerimizi Mersin’e taşıdık. Ancak piyasa talebinin öngörülerimizin üzerine çıkmasıyla birlikte Diyarbakır tesisimizi yeniden devreye aldık. Bir yandan Mersin’deki yeni yatırımla üretim faaliyetlerimizi sürdürürken, diğer yandan Diyarbakır’daki tesisi yeniden devreye alarak üretim kapasitemizi artırdık.

Kalekim olarak 2025’in ilk yarısını operasyonel anlamda güçlü adımlarla tamamladık. Bu sayede yılın ikinci yarısına da güvenle bakıyoruz. Önümüzdeki dönemde de üretim ve yatırımların yanı sıra dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve yenilikçi ürün geliştirme temelli çalışmalarımızla küresel marka yolculuğumuzu kararlılıkla sürdüreceğiz.”