RÖPORTAJLAR

İTO Başkan Yardımcısı Mehmet Develioğlu: “Promosyon ürünlerinin ihracatı yapılamaz algısı bu fuar sayesinde yıkıldı”

PROMOGIFT İstanbul Fuarı'nda konuşan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkan Yardımcısı Mehmet Develioğlu, promosyon sektörünün Türkiye’deki ve dünyadaki önemine dikkat çekti.

Abone Ol

26. Endüstriyel Reklam ve Baskı Teknolojileri Fuarı SIGN İstanbul ile Kurumsal Tanıtım ve Reklam Ürünleri Fuarı PROMOGIFT İstanbul, bu yıl da eş zamanlı olarak kapılarını açtı. PROMASİAD destekleriyle düzenlenen fuarda mikrofonlarımıza konuşan İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkan Yardımcısı Mehmet Develioğlu, promosyon sektörünün Türkiye’deki ve dünyadaki önemine dikkat çekti.

Develioğlu, fuarın açılışıyla ilgili değerlendirmesinde, “2019’dan bu yana çok güzel işler yapıyorlar. Bu fuar, fuarcılığın ne kadar önemli olduğunun en güzel göstergelerinden biri” diyerek fuarın sektöre katkısını vurguladı.

Fuarı gezdiğinde gördüğü tabloyu aktaran Develioğlu, “Ziyaret ettiğimiz her stantta, firmaların ihracat konusunda çok güçlü hedefler ortaya koyduklarına şahit olduk. Promosyon ürünlerinin ihracatı yapılamaz ya da sınırlı yapılır algısının, bu fuar sayesinde yıkıldığını görmekten büyük mutluluk duyuyorum” ifadelerini kullandı.

İTO Başkan Yardımcısı, fuarın sektöre sağladığı katkılara ilişkin, “İnşallah bu fuar, promosyon sektörüne çok büyük katkılar sunmaya devam edecek. Her sene daha da güzelleşiyor, büyüyor ve kapsamını genişletiyor. Yeni, inovatif ürünlerle çok daha güçlü bir noktaya geleceğine inanıyorum.” ifadelerini kullandı.

Amerika’dan gelen alım heyetlerinin fuardaki önemine de değinen Develioğlu, “Bugün ayrıca Amerika’dan gelen alım heyetlerini de İstanbul Ticaret Odası’nda misafir ettik. Bu da Türkiye promosyon sektörünün artık dünya çapında dikkat çeken, önemli bir noktaya geldiğini gösteriyor. Sektör de buna inanmış durumda. Artık biz dünyaya açılan ve küresel ölçekte önemli oyunculardan biri haline geliyoruz” dedi.

Develioğlu, yabancı alıcıların fuara katılımına işaret ederek, “Fuarı gezdiğinizde bunu net bir şekilde görüyorsunuz. Gelen yabancı heyetlere baktığınızda da gerçekten çok önemli alıcıların burada olduğunu söyleyebilirim. Bu da sonuçların çok daha verimli olacağına işaret ediyor” ifadelerini kullandı.

2025 yılına dair ekonomik değerlendirmelerde bulunan Develioğlu, “Dünya genelinde ekonomik daralmaların yaşandığını görüyoruz. Ancak bu daralmanın sürekli devam etmeyeceğine inanıyorum. Belki 2026 yılı biraz daha zorlayıcı başlayabilir, ama sonrasında koşulların düzeleceğini düşünüyorum. Çünkü bu daralma bir yerde patlak verip yerini toparlanmaya bırakacaktır” dedi.

Son olarak sektörün geleceğine dair umutlu mesajlar veren Develioğlu, “Promosyon sektörü de bu sıkışıklığın yükünü hissetse de, maliyetlerin dengelenmesiyle birlikte çok daha güçlü bir döneme girecektir. Bugün bu fuarda gördüğümüz canlılık, aslında geleceğe dair de umut veriyor. Dünyadaki bütün fuarlarda bir daralma söz konusu olmasına rağmen, Promogift’in yükselen grafiği bize gösteriyor ki 2026 yılı daha iyi olacak. Allah hayırlısını nasip etsin” sözleriyle değerlendirmesini tamamladı.