RÖPORTAJLAR

Emre Ekmekçi: “E-ticaret ve yapay zekâ iki öncü teknolojiyi bir araya getiriyor”

Yapay Zekâ Çağında E-Ticaretin Geleceği Zirvesi'nde ETİD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi, yapay zekânın e-ticarete kattığı ivmeye dikkat çekti.

Abone Ol

Türkiye e-ticaret ekosisteminin önde gelen aktörlerini buluşturan “Yapay Zekâ Çağında E-Ticaretin Geleceği Zirvesi”, İstanbul’da düzenlendi. Ticaret Bakanlığı himayelerinde gerçekleşen zirveye Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat da katıldı.

İstanbul Ekonomik Araştırmalar Derneği (İEAD) ev sahipliğinde; TOBB Türkiye E-Ticaret Sektör Meclisi, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) ve DEİK Dijital Teknolojiler İş Konseyi desteğiyle düzenlenen zirvede, rekabet, regülasyon ve tüketici deneyimi odağında e-ticaretin geleceği masaya yatırıldı.

“E-ticaret ve yapay zekâ iki öncü teknolojiyi birleştiriyor”

Zirvede değerlendirmelerde bulunan ETİD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Ekmekçi, yapay zekânın e-ticarete kattığı ivmeye dikkat çekti: “E-ticaret zaten başlı başına öncü bir sektör. Buna bir de yapay zekâyı eklediğimizde, aslında iki öncü teknolojinin bir araya gelerek sektörü ileriye taşıdığı bir süreci konuşuyor olacağız. Özellikle konuşmacılara baktığımızda, Türkiye’nin tüm büyük e-ticaret platformlarının ve perakende şirketlerinin üst düzey yöneticileri burada. Ticaret Bakanlığımızın da güçlü desteği var. Dolayısıyla çok verimli ve sektöre yol gösterecek bir konferans olacağını öngörüyoruz.”

“Türkiye’de e-ticaret yapay zekâyı en etkin kullanan sektörlerden biri”

Türkiye’de yapay zekânın e-ticaret süreçlerine entegrasyonunun oldukça güçlü olduğunu belirten Ekmekçi, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’de e-ticaret sektörü, yapay zekâyı belki de en etkin kullanan alanlardan biri. Çünkü e-ticaretin temelinde veri işleme yatıyor. Bu kadar büyük veriyi doğru analiz edip müşteriye doğru deneyim yaşatabilmenin yolu yapay zekâdan geçiyor. Şirketler uzun süredir bu teknolojiyi süreçlerine entegre ediyor. Önümüzdeki dönemde çok daha farklı ve ilgi çekici yapay zekâ uygulamalarına tanıklık edeceğimizi düşünüyorum.”

E-ticaretin geleceği masaya yatırıldı

Zirvede sektör temsilcileri, rekabetçi stratejiler, regülasyon süreçleri, tüketici deneyiminin geleceği, sürdürülebilirlik ve yapay zekâ entegrasyonu gibi başlıklarda görüşlerini paylaştı. Katılımcılar, Türkiye’nin e-ticaret alanında yapay zekâyı etkin kullanan ülkelerden biri olduğuna dikkat çekerek, küresel rekabette öne çıkma potansiyelini vurguladı.