Projede yer alan 32 firma ile gerçekleştirilen ilk toplantıda, ihracat yolculuğunun stratejik rotası belirlendi.
BTSO, ihracata yönelik projelerini hız kesmeden sürdürüyor. Türkiye’de en çok UR-GE projesi gerçekleştiren kurum olan BTSO, “Soğuk Zincirde Global Yolculuk” adını verdiği yeni projeyle dondurulmuş gıda sektörünü uluslararası pazarlarda daha görünür kılmayı hedefliyor. Proje kapsamında düzenlenen ilk istişare toplantısına BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, Meclis Başkan Yardımcısı ve Dış Ticaret Konseyi Başkanı Murat Bayizit ile sektör temsilcileri katıldı. Toplantıda ayrıca 23-25 Ekim 2025’te düzenlenecek Bursa Food Point Fuarı ile ilgili bilgilendirme yapıldı.
BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Batmaz, Bursa’nın dondurulmuş gıda üretimindeki kalitesi ve çeşitliliğiyle ülke ekonomisine önemli katkılar sunduğunu vurguladı. “BTSO, Türkiye’de en fazla UR-GE projesi hayata geçiren kurum olarak önemli deneyimlere sahip. Bugüne kadar tamamladığımız 44 proje, sayılardan çok, başarı hikâyeleriyle öne çıkıyor. Dondurulmuş gıda sektöründeki ilk UR-GE projemizle Avrupa’dan Orta Doğu’ya, Amerika’dan Asya’ya uzanan geniş pazarlarda yer aldık. Bu başarının temelinde güven, ortak akıl ve birlikte hareket etme anlayışı bulunuyor. Yeni projemiz de bu anlayışı güçlendirerek Bursa’nın ihracat hedeflerine katkı sağlayacak” dedi.
“Her Bir Faaliyet Firmamız İçin Fırsat”
BTSO Meclis Başkan Yardımcısı ve Dış Ticaret Konseyi Başkanı Murat Bayizit, UR-GE projelerinin devletin firmalara sunduğu en önemli destek mekanizmalarından birisi olduğunu söyledi. Dondurulmuş gıda sektöründe Bursa’nın ciddi bir potansiyele sahip olduğunun altını çizen Bayizit, “BTSO, sektörümüzün dünyaya açılmasına yönelik farklı çalışmalara imza atıyor. Bu noktada UR-GE projeleri firmalarımızın faydalandığı ve verim aldığı organizasyonlardan birisi. Gıda sektöründe hali hazırda çok sayıda proje yürüten Odamız, Dondurulmuş Gıda Projesinde sektördeki birlik ve beraberliği güçlendiriyor. Bu projelerin çıktıları firmalarımız için önemli fırsatlar oluşturuyor. Yapılacak her bir faaliyet yeni dönemde de firmalarımıza değer katmaya devam edecek. Yeni projemizin sektörümüz için hayırlı olmasını diliyorum.” ifadelerini kullandı.
İlk UR-GE Projesinde Yüzde 58 İhracat Artışı
Dondurulmuş gıda sektörüne yönelik ilk UR-GE Projesi kapsamında sektör temsilcileri yüzde 58 ihracat artışı gerçekleştirdi. Proje kapsamında 6 eğitim programı düzenlenirken, stratejik pazarlama ve satış teknikleri, dijital pazarlama, dış ticaret istihbarat, gıda güvenliği, eğitim başlıkları arasında yer aldı. 3 ayrı alım heyetinin düzenlendiği proje kapsamında ayrıca firmalar ABD’de Las Vegas Fancy Food Show Fuarını ziyaret ederken, Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de ikili iş görüşmelerine imza attı.