BTSO ve KFA Fuarcılık Başkanı İbrahim Burkay, mikrofonlarımıza yaptığı konuşmada şunları söyledi:
“Bu yıl 32’ncisini gerçekleştirdiğimiz HOMETEX Fuarı’nın açılışını büyük bir heyecanla yaptık. Özellikle Ticaret Bakanımız Prof. Dr. Sayın Ömer Bolat’ın da açılış töreninde yer alması, hem sektörümüz hem de Türkiye ihracatı adına bizlere umut verdi.”
Burkay, ev tekstili sektörünün tekstil sanayisi içindeki gücüne dikkat çekerek, “Ev tekstili sektörü, toplam tekstil sektörü içinde; mekân tekstili, giyim tekstili ve özellikle teknik tekstil dediğimiz fonksiyonel ürünlerle birlikte en büyük paya sahip alanlardan biri.” dedi.
Fuarın büyüklüğünü vurgulayan Burkay, “700’e yakın firmamız fuarda yer alıyor. Geçtiğimiz yıl 175 bin ziyaretçiyi ağırlamıştık, bu yıl ise bunun da üzerinde bir ziyaretçi sayısı bekliyoruz. Umudumuz, yaklaşık 56 ülkeden 175 bin ila 200 bin ziyaretçiyi ağırlayarak Türkiye’deki uluslararası nitelikteki en önemli fuarlardan birine imza atmak.” ifadelerini kullandı.
“Fuar, sektörün 2026–2027 koleksiyonlarını dünya alıcılarıyla buluşturması ve uluslararası iş birliklerini artırması açısından çok önemli fırsatlar sunuyor.” diyen Burkay, KFA Fuarcılık olarak firmalara verdikleri desteğin altını çizdi: “Bizler de küresel fuar ajansımız KFA ve başta Hometex olmak üzere iştirak şirketlerimiz aracılığıyla, hem firmalarımızın ticaret hacmini ve dış ticaretteki paylarını artırmaları, hem de koleksiyonlarında dünya trendlerini yakalamaları için çeşitli destekler sunuyoruz.”
Fuar alanında yer alan trend bölgeleri ve tasarım merkezlerinin Türkiye'nin tasarım vizyonunu yansıttığını vurgulayan Burkay, “Fuar alanımızda yer alan trend alanları ve tasarım hub’ları sayesinde Türkiye’nin tasarım ve marka gücünü dünyaya tanıtmak adına önemli bir platform oluşmuş durumda.” diyerek, “Sektörümüzün en büyük gücü; tasarım kabiliyeti ve markalaşma yolunda attığı adımlar. Uluslararası ziyaretçiler, Türkiye’nin tasarım dünyasının geldiği noktayı birebir deneyimleme şansı buluyor. Bu da ihracatımıza kilogram bazında ciddi bir katma değer sağlıyor.”
İbrahim Burkay, ev tekstili ihracatında Türkiye’nin ulaştığı katma değer seviyesine dikkat çekerek,
“Bugün ev tekstili sektörü, kilogram başına 8 dolar ihracat değeriyle Türkiye’nin en yüksek katma değerli ihracat yapan sektörlerinden biri konumunda. Bu da hem katma değerli ihracatın hem de üretimin en güçlü destekçisi olduğunu gösteriyor.” dedi.
Fuarın cuma gününe kadar devam edeceğini hatırlatan Burkay, “Bu tarihe kadar hem yurt içinden hem de yurt dışından gelen ziyaretçilerimizin firmalarımızla buluşarak yeni iş birlikleri kurmasını temenni ediyoruz. İlk gün itibarıyla çok yoğun bir ilgi var; bu ilginin fuarın son gününe kadar artarak devam etmesini bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.
“700 Katılımcının 350’si Bursa’dan”
Fuarın katılımcı profiline dair detaylı bilgiler de paylaşan Burkay, “Toplamda 700 katılımcı firmamız var ve bu sayı her yıl artarak devam ediyor. Hatta şu anda bir bekleme listemiz bile mevcut. Fuarımız, 200 bin metrekarelik brüt alanda, 80 bin metrekarelik net sergi alanında gerçekleşiyor.” diyerek organizasyonun ölçeğini aktardı.
Katılımın ülke geneline yayıldığını belirten Burkay, “Türkiye’nin dört bir yanından katılımcılarımız var: Denizli, Gaziantep, Ankara, İstanbul, Kahramanmaraş ve elbette Bursa. 700 katılımcının 350’si Bursa firmalarından oluşuyor. İstanbul’dan yaklaşık 290, Denizli’den ise 180’e yakın firmamız katılım sağladı. Bu da gösteriyor ki, sektörün dinamikleri Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış durumda.” dedi.
“%4’lük İhracat Artışı Hedefliyoruz”
Pandemi sonrası döneme de değinen Burkay, “Pandemi sonrası dönemde küresel ticarette bir durgunluk yaşandı. Özellikle yüksek enflasyonla mücadele kapsamında uygulanan sıkı para politikaları, dünya genelinde talep daralmasına yol açtı.” dedi.
Ancak ev tekstili sektörünün bu süreci başarılı yönettiğini ifade eden Burkay, “Tüm bu olumsuzluklara rağmen ev tekstili sektörü ihracatta geriye gitmedi. Her yıl %3 ila %4 arasında bir ihracat artışı yakalıyoruz. Bu yıl da hedefimiz en az %4’lük bir artış sağlamak.” şeklinde konuştu.
Burkay, “Elbette bu hedeflere ulaşmak için dünya konjonktüründeki değişimlerin ve taleplerdeki artışın sürmesi önemli. Ancak sektör olarak buna hazırız ve bu fuar, bu hedeflere ulaşmada en büyük gücümüz olacak.” şeklinde sözlerini tamamladı.