Ticaret Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Trendyol iş birliğiyle düzenlenen “Birlik’te E-İhracat Programı”, 6 ilde 2 binden fazla ihracatçıya ulaşarak tamamlandı. Program kapsamında e-ihracat destekleri, teşvikler ve yeni pazar fırsatları firmalara aktarıldı.
Türkiye’nin e-ihracat ekosistemini güçlendirmek amacıyla Ticaret Bakanlığı, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Trendyol iş birliğiyle hayata geçirilen “Birlik’te E-İhracat Programı”, 6 ilde 8 ihracatçı birliğinin katılımıyla düzenlenen toplantılarla tamamlandı.
Program kapsamında 2 binin üzerinde ihracatçı firma; e-ihracat destekleri, başvuru süreçleri ve küresel pazarlara açılma stratejileri hakkında kapsamlı şekilde bilgilendirildi. Proje, firmaların ihracat kapasitelerini artırma, teşvik başvurularında doğru bilgiye erişim sağlama ve global pazarlara açılırken ihtiyaç duydukları yol haritasını oluşturma hedefleriyle tasarlandı.
Etkinliklerde Ticaret Bakanlığı yetkilileri e-ihracat teşviklerini tüm detaylarıyla paylaşırken; Trendyol, e-ihracat stratejilerini, pazaryeri avantajlarını ve operasyonel yetkinliklerini katılımcılara aktardı.
E-Kolay İhracat Platformu ile Dijital Pazarlara Açılım
Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürü Mehmet Ali Kılıçkaya, e-ihracat alanında firmalara sunulan destekleri şöyle anlattı:
“Dünyada hızla gelişen e-ihracat alanında KOBİ’lerimizin ve sanayicilerimizin dijital pazarlara girişini desteklemek için önemli adımlar atıyoruz. E-KİP (E-Kolay İhracat Platformu) adını verdiğimiz sistemle firmalarımıza, hedef pazarlara ilişkin analizlerden müşteri davranışlarına, rekabet verilerinden satış kanalı seçeneklerine kadar geniş bir bilgi kaynağı sunuyoruz.
Ayrıca firmalarımız; kendi sitelerinden, pazar yerlerinden veya konsorsiyumlar üzerinden yapacakları e-ihracatlarda komisyon, reklam ve depolama giderlerinde yüzde 70’e varan oranlarda destek alabiliyor. E-ihracat oranımızı artırma hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz.”
“2030’a Kadar E-İhracat Payını Yüzde 10’a Çıkarmayı Hedefliyoruz”
TİM Başkanı Mustafa Gültepe, programın ihracatçılara katkısını şu sözlerle değerlendirdi:
“7 trilyon dolara ulaşan dünya e-ticaret hacminin 2 trilyon doları e-ihracattan geliyor. Bugün toplam e-ticaretin yaklaşık yüzde 25’i sınır ötesi gerçekleşiyor. Tasarımdan üretime, üretimden satışa güçlü bir altyapıya sahip olan Türkiye’nin e-ihracatta da güçlenmesi için Ticaret Bakanlığımız, TİM ve özel sektör temsilcilerimiz ile koordineli çalışıyoruz.
Bu doğrultuda Bakanlığımızın 2030 yılı için belirlediği, e-ihracatın toplam ihracat içindeki payını yüzde 10’a çıkarma hedefini önemli bir eşik olarak görüyoruz. TİM ve Trendyol ile birlikte hayata geçirdiğimiz ‘E-İhracat Partnerlik Programı’ kapsamında düzenlediğimiz ‘Birlik’te E-İhracat Programı’nı, 8 ihracatçı birliğimizde 2 binden fazla üyemizin katılımıyla tamamladık.
İhracat farkındalığını artırmak ve daha fazla firmamızı sınır ötesi pazarlara taşımak için, ihracat ailesinin diğer paydaşlarının da dahil olacağı etkinlikleri sürdürmeyi planlıyoruz.”
Trendyol: “Türk Üreticisini Küresel Vitrine Taşıyoruz”
Trendyol Grubu Başkan Yardımcısı Sinan Cem Şahin, Türkiye’nin üretim gücünü global ölçekte görünür kılmayı hedeflediklerini belirterek şunları söyledi:
“Trendyol olarak Türkiye’nin üretim gücünü ve girişimcilik potansiyelini global vitrine taşımak için çalışmaya devam ediyoruz. Teknolojimizi, lojistik yetkinliklerimizi ve pazarlama gücümüzü Türk üreticisinin hizmetine sunuyor, ürünlerini dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca müşteriye ulaştırıyoruz.
E-ihracatta Türkiye’yi bölgesel bir güç haline getirecek yolculuğumuzda emin adımlarla ilerliyoruz. Hayata geçirdiğimiz bu iş birliğinin, binlerce üreticimizin küresel pazarlarda sürdürülebilir başarılar elde etmesine katkı sağlayacağına yürekten inanıyoruz.”