EKONOMİ

WCI Forumu Başkanı Utku Bengisu: WCI Forumu bir ihracat akademisi niteliğinde

13. Dünya Sektörler Arası İşbirliği (WCI) Forumu'nda konuşan WCI Forumu Başkanı Utku Bengisu, forumların fuarlardan farkını ve Anadolu KOBİ’leri için sunduğu fırsatları vurguladı.

Abone Ol

48 Afrika ülkesinden 2 binin üzerinde iş insanının katılımıyla başlayan 13. Dünya Sektörler Arası İşbirliği (WCI) Forumu, Türk ihracatçılar ve KOBİ’ler için yeni ticaret köprüleri kurmayı hedefliyor. Etkinliğin açılışında mikrofonlarımıza konuşan WCI Forumu Başkanı ve Afrika Ticaret Merkezleri Kurucusu Utku Bengisu, forumların fuarlardan farkını ve Anadolu KOBİ’leri için sunduğu fırsatları vurguladı.

“Forumlar, fuarlardan farklı olarak daha hedef odaklı, analitik ve butik ikili iş görüşmeleri yapabileceğimiz platformlar. Kısa sürede verimli ve yoğun sonuçlar elde etmeye çalışıyoruz.” diyen Bengisu, özellikle Anadolu KOBİ’lerinin yükselen maliyetler karşısında zorlandığına dikkat çekti. “Bu forumlar sayesinde örneğin bir mobilya firması, büyük stand açmadan, küçük bir alanda Togo’lu bir müşteriyle görüşme fırsatı bulabiliyor.”

Bengisu, organizasyonun ihracatçılar için stratejik bir konumda olduğunu belirterek, “Forum, Türk ihracatçılar ve KOBİ’ler için yeni bağlantılar kurma platformu olarak konumlanıyor. Burada ayrıca bazı fuar şirketlerimiz de standlı katılımcı olarak yer alıyor; Türkiye’nin en büyük kozmetik fuarı gibi firmalar Afrika’dan sürdürülebilir partnerlikler arıyor.” ifadelerini kullandı.

Afrika’nın Türk ihracatçıları için sunduğu kolay pazarlama imkânlarına da değinen Bengisu, “Aslında organizasyon, bir ihracat akademisi niteliğinde. Çünkü Afrika, ihracat için en kolay pazarlardan biri. Herkes Amerika’dan bahsediyor; Türkiye’nin Amerika’ya ihracatı 16 milyar dolar. Oysa Afrika’ya ihracatımız şu anda 21 milyar dolar.” dedi. Anadolu KOBİ’lerinin Afrika pazarında hızlı ve kolay ticaret yapabildiğini vurgulayan Bengisu, “Örneğin Togo ve Asigame pazarında mobilya ithalatçıları, yüksek standart talepleri olmadan Türk KOBİ’leriyle çalışabiliyor.” diye ekledi.

Yılın ilk 6 ayında Türkiye ile Afrika ülkeleri arasındaki ticarette yaşanan artışla ilgili soruyu da yanıtlayan Bengisu, geçen yıla ilişkin değerlendirmesinde, “Geçen yıl Türkiye-Afrika ilişkilerine baktığımızda bazı ülkeler öne çıkıyor. Özellikle Kuzey Afrika’ya artan ihracat manşet oluyor. Ancak alt kodlara inildiğinde ihracatın ithalatı karşılama oranının düştüğünü görüyoruz. Örneğin Kuzey Afrika’ya iplik, kumaş veya kimyevi maddeler satıyoruz; bu, yarın tişört satamayacağımız anlamına geliyor.” ifadelerini kullandı.

Bengisu, ihracatta stratejik dönüşüm ihtiyacını şu sözlerle vurguladı: “Dolayısıyla ihracatta bugünden dönüşüm kazanmak gerekiyor. Togo, Burkina Faso veya Nijerya gibi üretim gücü sınırlı ülkelerde fırsat yaratmak, Türk firmaları için kritik. Bu yüzden ihracattaki artışı hem düşünmek hem de derinlemesine analiz etmek gerekiyor.”