EKONOMİ

Neova Sigorta İlk Yarıda Prim Üretimini Yüzde 50 Artırdı

Neova Sigorta, 2025’in ilk yarısında prim üretimini %50,6 artırarak 14,1 milyar TL’ye, net karını ise 1,215 milyar TL’ye yükseltti.

Abone Ol

Neova Sigorta, 2025’in ilk yarısında toplam prim üretimini geçen yıla kıyasla yüzde 50,6 artırarak 14,1 milyar TL’ye çıkardı. Şirketin aktif büyüklüğü ise 36 milyar TL’ye ulaşırken, öz sermaye karlılığı yüzde 22 artış gösterdi ve ara dönem net karı 1 milyar 215 milyon TL olarak gerçekleşti. Sigorta sektöründe en son teknolojileri ve en iyi uygulamaları kullanarak müşterilerine yenilikçi hizmetler sunan Neova Sigorta, 2025’in ilk yarı finansal sonuçlarını açıkladı.

Şirketin prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50,6 artarak 14,1 milyar TL olurken, aktif büyüklük yüzde 72 artışla 36 milyar TL’ye ulaştı. Ara dönem net karı ise 1 milyar 215 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Prim üretiminde en yüksek pay yüzde 67 ile acente kanalına ait oldu. Acentelerin prim üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 45 artarken, bankasürans kanalı yüzde 65 büyüyerek toplamda yüzde 18’e ulaştı, broker kanalı ise yüzde 63 artış gösterdi.

Sağlık, Kasko ve Ferdi Kazada Sektör Ortalamasının Üzerinde Büyüme

Neova Sigorta, 2025’in ilk yarısında sağlık, kasko, genel kayıplar ve ferdi kaza branşlarında sektör ortalamasının üzerinde büyüme kaydetti. Sağlık branşı yüzde 92 büyüyerek 684 milyon TL prim üretimine ulaştı. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ise sektör genelinde yüzde 101’lik büyüme ile sağlık alanında en hızlı büyüyen branş oldu. Bu alandaki geniş teminatlı ürün ile Neova, yılın ilk altı ayında 197 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdi.

Kasko branşı yüzde 88 büyüme ile sağlık branşını takip ederken, prim üretimi 2,9 milyar TL’ye yükseldi ve pazar payı yüzde 4,5’e ulaştı. Ferdi kaza branşında ise 880 milyon TL prim üretimiyle yüzde 79 büyüme kaydedildi.

“Sektördeki Pozisyonumuzu Güçlendiren Sonuçlar Aldık”

Neova Sigorta Genel Müdürü Neslihan Neciboğlu, “2025’in ilk yarısındaki bu artışlar, müşteri odaklı ürün geliştirme stratejimizin ve teknolojiye dayalı iş yapış biçimimizin somut bir yansımasıdır. Bu başarı, acentelerimizden bankasürans ve broker iş ortaklarımıza kadar tüm dağıtım kanallarımızla kurduğumuz güvene dayalı iş birliğinin bir sonucudur. Lloyd’s’a sermaye sağlayıcısı olarak kabul edilmemiz, şirketimizin kurumsal itibarını güçlendiren önemli bir adım oldu” dedi.

Neciboğlu ayrıca, “Yeni yıl itibarıyla hizmete sunduğumuz Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürünümüzle ilk altı ayda 197 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdik. Sağlık ve kasko branşlarında büyümemizi sürdürerek özel binek otomobil segmentinde yüzde 6,19 pazar payına ulaştık. Önümüzdeki dönemde yenilikçi çözümlerimiz, dijital dönüşüm yatırımlarımız ve iş ortaklarımızla birlikte büyüme vizyonumuz doğrultusunda sigorta sektörüne yön vermeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

Lloyd’s Üyeliğiyle Küresel Rekabet Gücü

Neova Sigorta, sermaye sağlayıcılığı rolüyle dünyanın en prestijli sigorta piyasalarından Lloyd’s of London’a kabul edilerek uluslararası düzeyde stratejik bir pozisyon elde etti. Bu gelişme, Türkiye’nin sigortacılık alanındaki temsil gücünü artırırken, Neova’nın küresel pazardaki rekabet avantajını da güçlendirdi.

Sektöre Özel Yeni Ürünler

Neova Sigorta, ürün çeşitliliğini artırmaya devam ediyor. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası alanında sunduğu kapsamlı ürün, yurt dışı muayene, vefa paketi ve sünnet gibi yenilikçi teminatlarla sigortalılara geniş güvence sağlıyor. Ayrıca NeoSiber Güvenlik Sigortası ile KOBİ’ler ve tüm ticari işletmeler için siber tehditlere karşı kapsamlı koruma sunuluyor. NeoKOBİ Paket Sigortası ise işletmeleri geniş teminatlarla güvence altına alıyor.

“İş Ortaklarıyla Güçlü Bir İş Birliği”

Neova Sigorta, acentelerle iş birliğini güçlendirmek amacıyla “Acente Segmentasyon Sistemi”ni geliştirdi. Ayrıca “NeoVizyon Buluşmaları” ile dijital gelişim odaklı eğitimler düzenleyerek yapay zekâ ve siber güvenlik alanındaki tecrübelerini iş ortaklarıyla paylaştı.

Şirket, “Yeni Bir Dönem, Yeni Neova” vizyonuyla İstanbul, İzmir, Ankara, Bursa, Gaziantep ve Kayseri’de acenteleriyle bir araya gelerek yeni dönem stratejilerini paylaştı. Reasürörlerle iş birliğini güçlendirmek için İstanbul Boğazı’nda özel bir etkinlik de gerçekleştirildi.

2025 başında tanıtılan “Yol Arkadaşım” işveren markası ile çalışanlarına ve adaylarına “Umut dolu ve güvenli bir gelecek için birlikte ilerliyoruz” mesajı verildi. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası için hayata geçirilen müşteri deneyimi projesi CX Awards’ta “İyi Fikir Ödülü”ne, Connect Sure projesi ise CIO Ödülleri’nde “En İyi Maliyet Tasarrufu Projeleri” kategorisinde ödüle layık görüldü.