ŞİRKET HABERLERİ

DHL online ticarette Kasım kampanyalarının 2025’te rekor getireceğini duyurdu

Abone Ol

Kasım ve Aralık ayları, online satış yapan işletmeler için yılın en yoğun ticaret dönemleri olurken bu hareketlilik, Kasım ayındaki kampanya sezonuyla birlikte zirveye çıktı. DHL, 24 ülkeden 24 bin online tüketiciyle gerçekleştirdiği E-Ticaret Trendleri Raporu ile 19 ülkede 4 binden fazla e-ticaret işletmesine yönelik hazırladığı İşletmelere Özel E-Ticaret Trendleri Raporu’nun sonuçlarını paylaşarak sektöre ışık tuttu. Bulgulara göre, online satış yapan işletmelerin yüzde 84’ü 2025 Kasım döneminde mutlaka kampanya düzenleyeceğini belirtiyor.

Tüketici davranışları kuşaklara göre farklılık gösteriyor. İşletmelerin yüzde 69’u, Kasım kampanya döneminde sundukları tekliflere müşterilerin güvendiğini düşünürken, tüketicilerin yalnızca yüzde 50’si indirimlerin gerçek olduğuna inanıyor. Güven seviyesi kuşaklar arasında değişiyor: Z kuşağının yüzde 56’sı fiyatlara güven duyarken Baby Boomer’larda bu oran yüzde 38’e düşüyor. Ayrıca Z kuşağının yüzde 81’i kampanya döneminde daha fazla alışveriş yapmayı planladığını söylerken, Baby Boomer’larda bu oran yüzde 64’te kalıyor.

İşletmelerin yüzde 56’sı Kasım kampanya döneminde diğer zamanlara göre daha fazla satış gerçekleştirdiğini bildiriyor. 2024 Kasım döneminde satışlarının 2023’e göre arttığını söyleyenlerin oranı yüzde 60. Özellikle büyük işletmelerde belirgin bir yükseliş var; bu grubun yüzde 69’u Kasım kampanya döneminde satışlarının arttığını ifade ediyor.

Alışveriş tercihlerini önemli ölçüde etkileyen bir diğer unsur ise müşteri yorumları. Her dört tüketiciden üçü Kasım kampanya döneminde aynı ya da daha fazla alışveriş yapıyor. Bunun temel nedenleri indirimlerden yararlanmak (%71), özel fırsatlara ulaşmak (%49) ve sınırlı süreli kampanyaları değerlendirmek (%44). Müşterilerin yüzde 64’ü sosyal medyadaki gerçek kullanıcı yorumlarından etkileniyor. Trend ürünler de satın alma motivasyonunu artırıyor.

Kampanya etkisi, Kasım dönemiyle de sınırlı kalmıyor. Tüketicilerin yüzde 53’ü, işletmelerden indirim kodu aldığında daha fazla alışveriş yaptığını belirtiyor. Ayrıca uluslararası alışveriş eğilimi güçlü; müşterilerin yüzde 62’si farklı ülkelerde satış yapan işletmelerden online alışveriş yaptığını söylüyor.

Raporları değerlendiren DHL eCommerce CEO'su Pablo Ciano, "Kasım kampanya döneminde artık yalnızca indirimler değil, güven ve deneyim de önemli. Online satış yapanlar müşterilerin sadakatini kazanmak için şeffaflık, özgünlük ve kusursuz teslimat seçeneklerine odaklanmalı. DHL eCommerce olarak, teknolojiyi ve güveni büyümenin en etkili yolları olarak görüyoruz. Biz de işletmelerin bu yönlerini güçlendirmelerine destek olma kararlılığıyla çalışıyoruz. Yalnızca Kasım kampanya döneminde değil, uzun vadede güven ekonomisinde başarılı olmalarına yardımcı oluyoruz" diye konuştu.

DHL eCommerce Türkiye CEO'su Kağan Gündüz ise tüketici beklentilerini karşılamak ve rekabette öne geçmek isteyenler için önemli içgörüler sunduklarını belirterek, "İşletmeler için indirimler kadar müşterilerin güvenini kazanmak ve beklentilerine yanıt vermek de çok önemli. Hem işletmelerin hem de tüketicilerin kampanya dönemine giderek daha bilinçli yaklaştığını görüyoruz. Tüketicilerin doğru bilgilendirildiği, beklentilerini karşılayan tekliflerin ve esnek teslimat seçeneklerinin sunulduğu bir alışveriş deneyimi hem satıcı hem de müşteri memnuniyetini artırıyor. DHL eCommerce olarak teknolojiyi, veri odaklı içgörüleri ve güçlü lojistik ağımızı birleştirerek, işletmelerin bu yoğun dönemde rekabet avantajı elde etmelerine destek oluyoruz" dedi.

B2B E-ticaret büyümesini destekliyor

B2B tarafına bakıldığında ise işletmelerin %85'i Kasım kampanya dönemine katılmayı planladığını belirtiyor. Bu da kampanya döneminin, müşterilerde olduğu gibi işletmelerin satın alma döngülerini de giderek daha fazla etkilediğini gösteriyor. Online satış yapan B2B işletmelerin %63'ü geçen yıl Kasım kampanya döneminde satışlarının daha yüksek olduğunu belirtti. Yaklaşık yarısı (%48) bu dönemde normale göre daha fazla satış yaptıklarını ifade etti. B2B markaları için Kasım kampanya dönemi, kısa süre geçerli indirimlerle hem mevcut müşterileriyle etkileşimi devam ettirmeleri hem de yeni müşteri kazanmaları için stratejik bir avantaj sağlıyor. Bununla birlikte, güven hala önemli bir faktör olmaya devam ediyor. B2B e-ticaret sitelerinin %67'si sundukları indirim tekliflerine müşterilerinin güvendiğini düşünüyor.