FUAR HABERLERİ

Celal Kadooğlu, "WorldFood İstanbul'a en az 75 bin ziyaretçi bekliyoruz"

WorldFood İstanbul kapsamında değerlendirmelerde bulunan (GAİB) Hububat Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, sektörün ve fuarın büyümesine dikkat çekti.

Abone Ol

Türkiye’nin en büyük gıda sektörü buluşması olan WorldFood İstanbul – Uluslararası Gıda Ürünleri ve Teknolojileri Fuarı, 2-5 Eylül 2025 tarihleri arasında 33’üncü kez ziyaretçilerini ağırlamaya başladı. Fuar kapsamında değerlendirmelerde bulunan Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) Hububat Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, sektörün ve fuarın büyümesine dikkat çekti.

Kadooğlu, “Öncelikle çok heyecanlı olduğumuzu söylemek isterim. Yepyeni bir yıla WorldFood İstanbul Fuarı ile başlıyoruz.” dedi. Geçtiğimiz yılın rakamlarına değinen Kadooğlu, bu yıl için beklentilerin daha yüksek olduğunu belirtti:
“Geçtiğimiz yıl fuarımıza yaklaşık 75 bin ziyaretçi katıldı. Bu yıl da en az aynı sayıda, hatta üzerine çıkarak bir ziyaretçi kitlesi bekliyoruz. Katılımcı tarafında geçen yıl 1300 firma yer almıştı, bu yıl bu rakamın 1500’e yaklaşmasını öngörüyoruz.” ifadelerini kullandı.

Ziyaretçi profilinde dikkat çeken uluslararası dengeye de vurgu yapan Kadooğlu, “75 bin ziyaretçinin yaklaşık 30 bini uluslararası, 40 bine yakını ise yerli katılımcılardan oluşuyor. Ayrıca bu yıl özel olarak yurt dışından alım heyetleri getirdik. Böylece firmalarımızın uluslararası alanda daha güçlü iş birlikleri kurabilmesi için B2B görüşmeler organize ediyoruz.” ifadelerini kullandı.

Fuarın her geçen yıl büyüdüğünü belirten Kadooğlu, mevcut alanın artık yetersiz kaldığını ifade ederek,“WorldFood İstanbul, her geçen yıl büyüyerek yoluna devam ediyor. Bugün geldiğimiz noktada mevcut alanın bize yetmediğini görüyoruz. Bu nedenle gelecek yıl için metrekareyi büyütmeyi ve fuarımızı çok daha geniş kapsamlı hale getirmeyi planlıyoruz.”

Türkiye’nin gıda sektöründeki avantajlarını ve ihracat hedeflerini de aktaran Kadooğlu, tarımsal üretimdeki artışın önemine dikkat çekerek, “Türkiye’nin burada büyük bir avantajı var. Tarımsal üretimimiz her geçen gün artıyor ve bu bizi rakip ülkelerden ayrıştırıyor. Geçtiğimiz yılın ilk 8 ayında 7,6 milyar dolar seviyesinde olan ihracatımız, bu yıl aynı dönemde %5 artış göstererek 8 milyar dolara ulaştı. Yıl sonu hedefimiz ise 12,5 milyar dolara ulaşmak. Döviz kurlarındaki dengelenmenin de ihracatımıza ivme kazandıracağına inanıyoruz.” şeklinde konuştu.

WorldFood İstanbul, dört gün boyunca sektörün en önemli oyuncularını bir araya getirerek hem Türkiye’nin gıda üretim gücünü hem de ihracattaki iddiasını bir kez daha gözler önüne serecek.