Unlu mamuller, pastacılık, dondurma ve çikolata sektörünün bölgedeki en kapsamlı etkinliklerinden biri olan BAKERY PLUS – 6. Ekmek, Pasta Makineleri, Dondurma, Çikolata ve Teknolojileri Fuarı, 16-19 Ekim 2025 tarihleri arasında Ankara ATO Congresium Kongre ve Sergi Merkezi’nde altıncı kez kapılarını açmaya hazırlanıyor.
2023 yılında 38 ülkeden binlerce profesyoneli ağırlayarak büyük bir başarı elde eden fuar, bu yıl 50’den fazla ülkeden ziyaretçi ve 25 bini aşkın sektör temsilcisini bir araya getirmeyi hedefliyor. BAKERY PLUS, yalnızca Türkiye’nin değil; Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi çevre bölgelerin de yakından takip ettiği önemli bir iş platformu olarak öne çıkıyor. Messe Stuttgart Ares Fuarcılık tarafından düzenlenen fuar, sektörün büyüme potansiyelini destekleyen en güçlü ticaret platformlarından biri olarak, öncü firmaları yatırımcılar, işletmeciler ve karar vericilerle buluşturuyor.
2023 yılında Rusya, Almanya, Makedonya, Gambiya, Türkmenistan, Azerbaycan, Belçika, Endonezya, İran ve Sırbistan gibi 38 farklı ülkeden profesyonel ziyaretçiyi ağırlayan fuar, bu yıl çıtayı daha da yükselterek 50’den fazla ülkeden sektör temsilcisini Ankara’da buluşturmayı amaçlıyor. BAKERY PLUS, yalnızca bir ürün sergileme alanı olmanın ötesinde, bölgesel ve küresel iş birliklerinin kurulduğu stratejik bir ticaret platformu niteliği taşıyor.
FUARDA YÜZDE 100 DOLULUK ORANINA ULAŞILDI
Messe Stuttgart Ares Fuarcılık Genel Müdürü Ufuk Altıntop, “Dünya nüfusunun 2050 yılına kadar 10 milyara ulaşacağı öngörülüyor. Bu tespitten hareketle hazırlanan sektör raporları, gıdaya olan talebin önümüzdeki dönemde ciddi şekilde artacağını gösteriyor. Fuarımızın odaklandığı alanlar açısından bakıldığında, bu durum özellikle fırıncılık başta olmak üzere pastacılık, şekerleme ve benzeri alanlarda kullanılan malzemeler için hem arz hem de ticaret hacminin büyüyeceği anlamına geliyor. Pazardaki şirketlerin bu artan taletten en iyi şekilde faydalanabilmesi için doğru ve zamanında planlama yapması artık kaçınılmaz. Bu noktada fuarlar, arz ve talebi buluşturan en önemli ticaret platformları olarak önemini sadece korumakla kalmıyor, her geçen yıl daha da artırıyor. Katılımcılarımız ve ziyaretçilerimizin değerlendirmelerine baktığımızda, fuarımızın sektör içindeki rolünün önümüzdeki yıllarda daha da güçleneceği konusunda güçlü bir görüş birliği olduğunu gözlemliyoruz. Bu da bize doğru bir iş yaptığımızı gösteriyor ve motivasyonumuzu artırıyor. Fuardan tam 4 ay önce satışlarda yüzde 100 doluluk oranına ulaştık. 25 bini aşkın sektör profesyonelini başkentte bir araya getirmek için son hazırlıklarımızı sürdürüyoruz. BAKERY PLUS, sadece Türkiye’de değil; Balkanlar, Türki Cumhuriyetler, Orta Doğu ve Kuzey Afrika gibi geniş bir coğrafyada sektörün yakından takip ettiği ve iş bağlantılarının kurulduğu stratejik bir platform haline geldi” ifadelerini kullandı.